RAAS-uitdraai aanvragen

Gemeenten en politie kunnen een RAAS-uitdraai bij ons aanvragen. RAAS staat voor Reisdocumenten Aanvraag- en Archiefstation. Een RAAS-uitdraai bestaat uit specifieke gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) en is bedoeld voor officiële doeleinden zoals onderzoek en handhaving.

Aanvragen 

Stap voor stap

  1. Open het formulier en log in met E-herkenning.
  2. Vul alle gevraagde gegevens in en verstuur de aanvraag.
  3. Wij versturen de RAAS-uitdraai binnen 5 werkdagen per beveiligde e-mail.

Voorwaarden

Alleen gemeenten en politie kunnen een RAAS-uitdraai bij ons aanvragen. Particulieren of commerciële instellingen kunnen dit niet.

Kosten

Gratis

Meer informatie

Welke gegevens hebben wij nodig?

Om een RAAS-uitdraai aan te vragen, hebben wij de volgende informatie van u nodig: 

  1. De volledige naam en contactgegevens van de aanvragende instantie
  2. Het doel van de aanvraag
  3. Persoonsgegevens van de betrokkene(n) waarvan u de gegevens nodig heeft (zoals naam, geboortedatum en adres)
Wat is eHerkenning?

eHerkenning is een veilig en betrouwbaar inlogmiddel waarmee u bij ruim 600 verschillende dienstverleners, zoals UWV, gemeenten, Belastingdienst en verzekeraars kunt inloggen. Lees meer op eherkenning.nl.

Heeft u andere vragen?

Bel dan naar ons Klant Contact Centrum via het nummer: 14 046. Liever op een andere manier contact? Kijk dan eens op onze pagina Contactinformatie. Daar vindt u alle manieren om met ons in contact te komen.