Paspoort of ID-kaart verloren
Als u uw paspoort of ID-kaart kwijt raakt, meld dat dan zo snel mogelijk bij de gemeente. Alleen op die manier voorkomt u misbruik. Als u een vermissing heeft doorgegeven is het document ongeldig en moet u een nieuwe aanvragen. Het ongeldig maken kan niet teruggedraaid worden.
Meld het verlies van uw paspoort of ID-kaart zo snel mogelijk bij de gemeente, hiermee voorkomt u misbruik. Het melden van een vermissing (kwijt of gestolen) van een reisdocument is gratis. Zijn er meerdere reisdocumenten kwijt of gestolen? Geef dan per document een vermissing door.
Document ongeldig!
Heeft u een paspoort of ID-kaart als vermist opgegeven? Dan is deze niet meer geldig. U moet een nieuw reisdocument aanvragen. Weet u niet zeker of een document vermist is? Zoek dan eerst goed of u het nog kunt vinden. Want zodra u een reisdocument als vermist opgeeft, kunt u het niet meer gebruiken. Ook niet als u het terugvindt. U moet een teruggevonden paspoort of ID-kaart inleveren bij de gemeente. De datum van aangifte wordt door ons geregistreerd als vermissingsdatum.
Wie mag een vermissing doorgeven?
- personen vanaf 18 jaar
- één van de ouders van kinderen tot en met 11 jaar
- kinderen van 12 tot en met 17 jaar. Dit mag ook gedaan worden door één van de ouders.
Spoedaanvraag
Let op: bij vermissing van uw paspoort en/of ID-kaart is een spoedaanvraag niet altijd mogelijk.
Volg ons